חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול הכנה לקיץ למכונות קרח

מכונת הקרח עובדות ברוב סוגי העסקים במשך כל השנה אך מגיעות למצבי קיצון בד”כ בתחילת הקיץ כתוצאה מהעליה החדה בצריכת הקרח מול עבודה בתנאי סביבה קשים במיוחד (טמפרטורת מים וטמפרטורת סביבה). במקביל תקופת הקיץ היא גם העמוסה ביותר מבחינת נותני השרות. העובדות הנ”ל עלולות לגרום להשבתות יקרות במיוחד בגלל מחיר ק”ג קרח X צריכה יומית X מס’ ימי ההשבתה ובנוסף לעלויות התיקונים הנגרמים כתוצאה מאחזקת שבר ויקרים משמעותית מטיפולי אחזקה מונעת.

אנו ממליצים לדאוג לטיפולי אחזקה מונעת לפחות פעם בשנה, סביב מרץ / אפריל, שיעשו ע”י צוות האחזקה או ע”י טכנאי הקרור המטפל במכונת הקרח.

רצ”ב הנחיות בסיסיות לביצוע טיפולי אחזקה מונעת במכונות קרח:

1. נקיון מעבה – נקיון המעבה יכלול ניקוי יבש או רטוב של המעבה, שימוש בלחץ גז / אויר, מברשת עדינה ומים. במידת הצורך, במקרים בהם המעבה מלוכלך משמן, יש להשתמש בדגריזר. כחלק מנקיון המעבה יש לסרק ולסדר עלים שהתעקמו.
אזהרות – יש להיזהר מנזקי מים למכלולים חשמליים. יש לייבש היטב לפני ההפעלה ובכל מקרה לבצע את הטיפול כאשר המכונה מחוץ לחשמל. במידה ומשתמשים בדגריזר יש להיזהר משימוש לזמן ממושך מדי. השימוש בדגריזר מזיק למעבים!!

2. טיפול להסרת אבנית – יש לבדוק אם המאייד, המשאבה, מיכל המים, המתזים ושאר חלקי מערכת המים מצופים באבנית. במידה וכן יש לסחרר במערכת, תו”כ הפסקת עבודת המדחס, מים המכילים חומר ייעודי למכונות קרח שלא יהיה אגרסיבי מדי להסרת אבנית. זמן הסחרור לא אמור להיות יותר מ-20 דקות ובמקרים בהם נשארה אבנית על החלקים ניתן לסחרר מים חדשים עם חומר חדש. בכל מקרה לאחר שטיפת המערכת יש לייצר לפחות 3 מחזורים ולזרוק אותם.
אזהרה – אסור לסחרר לזמן ממושך מדי כדי לא לגרום נזקים לציוד. יש להיזהר מחדירת החומר לעיניים ויש לוודא היטב ששוטפים את הציוד לפני ייצור מחודש של קרח. יש להיזהר מזיהום הקרח הנמצא במיכל.

3. חיטוי – לאחר ניקוי האבנית יש לחטא את חלקי מערכת המים ואת מיכל האחסון בעזרת מים בהם מומס חומר ייעודי לחיטוי. לאחר שטיפת החומר יש לייצר לפחות 3 מחזורים ולזרוק אותם.

* במכונות פתיתים יש לזרוק את הקרח המיוצר ב-30 דקות הראשונות שלאחר הנקיונות הנ”ל.

4. בדיקת ונקיון מכלולים נוספים – בהתאם לסוג המכונה יש לבדוק תקינות וכיוונון של מנגנוני קרח מלא (עיניים אלקטרוניות, טרמוסטאטים, מיקרוסוויצ’ים), יש לבדוק תקינות עבודת מפוח מעבה, משאבה, מנגנוני הפשרה כולל (פרט חשוב ביותר) בדיקת סולונואיד ניקוז, אם קיים, ובכל מקרה וידוא שפיכת מים לניקוז בזמן ההפשרה במכונות הקוביות.

5. מערכות לטיפול במים – כחלק מטיפול ההכנה לקיץ יש לוודא תקינות מרככים ולרענן מערכות המכילות מסנני מים בעלי חומרים מתכלים. המים בארץ קשים יחסית ורוב התקלות במכונות הקרח נובעות מאיכות מים ירודה.

6. בדיקת נזילות במערכת המים – נזילות במערכת המים יגרמו לקרח לא אחיד, זמן מחזור ארוך במיוחד ובמקרים קיצוניים נזקים למשאבה ולמדחס

7. בדיקת נזילות במערכת הקרור – חיפוש כתמי שמן

8. בדיקת פילוס ויציבות המכונה

9. בדיקת גודל הקוביות – בהתאם לטכנולוגית המכונה יש להעזר בהנחיות היצרן לגודל הקוביות המומלץ במכונה הספציפית

10 . בדיקת מנגנוני הפשרה במכונות קוביות כולל בדיקת סולונואיד ניקוז, אם קיים, ובכל מקרה וידוא שפיכת מים לניקוז בזמן ההפשרה

11. בדיקת תקינות כללית – מחזור עבודה כולל כל המכלולים (משאבה, מפוחים, מפסקים, מנגנון זרוע וכו’)

בכל מקרה של תקלה, צורך במידע כולל חומר טכני או הבהרות בקשר לאחזקה מונעת, איתור תקלות ודרכי תיקון במכונות לייצור קרח, הנכם מוזמנים לפנות אלי!!

מנהל השרות – רפאל פוגל
דוא”ל rafael@vogel.co.il
טלפון : 03-9612370
נייד : 050-8266364

ההנחיות הנ”ל מיועדות לאנשי מקצוע. יש להיזהר מנזקים לאנשים, לציוד ולמזון. בכל מקרה הטיפולים באחריות המבצעים. בכל שלב ניתן וכדאי לפנות אלינו כדי לקבל סיוע ו / או הבהרות שיידרשו.

שתף את הפוסט: