חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול בזיהומים במכונות קרח

כידוע, בעקבות מחקרים שונים ותכניות רבות שנעשו בנושא, אחד המזהמים הראשיים בתעשיית המזון הוא הקרח. כדי לספק קרח נקי ככל שניתן יש לדאוג לטיפול מתאים אקטיבי או מניעתי למכונות הקרח.
במסגרת אחזקה מונעת ואחזקת שבר אנו מטפלים מול הלקוח בנושא שמטריד בעלי מכונות קרח רבים – זיהום במכונת הקרח. הזיהומים יכולים להתבטא ולהתגלות בספירות בקטריאליות שונות (קוליפורמים, חיידקים), במראה החומר המכסה בעיקר את חלקי מערכת המים ובהשבתה הנגרמת כתוצאה מסתימות שונות בחלקי מערכת המים.

זיהום במכונות קרח מערכת מים זיהום מכונת קרח משאבת מים

טיפול מניעתי לזיהומים:
• חיטוי המכונה – טיפול הנעשה ע”י הלקוח או ע”י חברת השרות בתדירות קבועה וכולל סחרור במערכת במים והתזה על שאר חלקי המכונה של חומר חיטוי המאושר לעבודה עם מזון. במסגרת החיטוי האקטיבי יש לנקות את המכונה לאחר השימוש בחומרים ולזרוק חלק מהקרח כדי שלא יגיע בטעות למזון ולמשקאות.
• התקנת מכלולים הגורמים ליציבות בקטריאלית למים וכתוצאה מכך להפחתה ועיכוב של התרבות קוליפורמים וחיידקים ולהפחתה משמעותית של תוצאות הספירה הכללית.
• התקנת מערכות תאורה אולטרה סגולה המונעות את התפתחות המזהמים במערכת המים ובשאר חלקי המכונה הנמצאים באזור הלח.

חיטוי מכונות קרח לפני ואחרי:

מאייד מזוהם מכונת קרח מאייד מכונת קרח לאחר חיטוי

כחלק מאחזקת שבר אנו מגיעים לביצוע שרות במקרים בהם זיהומים קשים משביתים את מכונות הקרח וסותמים את חלקי מערכת המים כגון צינורות, דיזות / מתזים, חורי טפטוף, משאבות, סולונואידים וכד’. במקרים אלו מעבר לנקיון יסודי ע”י מברשות ואביזרים שונים אנו מבצעים חיטוי וריסוס מקיפים של חומרי חיטוי וניקוי המאושרים לשימוש בתעשיית המזון.

בעת ביצוע טיפולי הכנה לקיץ או טיפולים תקופתיים אחרים אנו מבצעים חיטוי למערכת המים ע”י סחרור חומר חיטוי ייעודי.

ניתן להתייעץ איתנו ולקבל את השירותים הנ”ל, חלקם או כולם, בתשלום.

ניתן ליצור איתנו קשר ולקבל את פרוצדורות החיטוי והניקוי השונות ללא חיוב.

שתף את הפוסט: