חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאי אקלים – חדר מבוקר טמפרטורה ולחות גבוהה

חברת שרות קירור בע”מ – פוגל – ספקה למכון התקנים חדר איקלום לרמות לחות גבוהות.
תנאי הלחות וטמפרטורה שנדרשו וסופקו : 95% ומטה בטמפרטורות של 30 מע’ עד 20 מע. בפועל מכון התקנים מבקר את הלחות לרמה של 93% לחות יחסית בטמפרטורה של 25 מע’. החדר משמש לבדיקות מכשירי חשמל ביתיים.החדר בממדים של 4.8 מטר אורך על 2.5 מטר רוחב וגובה נטו לשימוש 2.5 מטר.

רמת הדיוק שהתקבלה הינה בתחומים טובים מ C 0.5 ± ולחות של 1% ±.

תנאי הקיצון או במילים אחרות תנאי התכנון היותר קשים הינם מתן פתרון לבקרת הלחות של 95% לחות יחסית בטמפרטורה של 20 מע’. בתנאים אלו נקודת הטל מתקרבת לטמפרטורה עד כדי ” דיפרנציאל” של 0.8 מע צלסיוס.

בעיות בהן התמודדנו ואופן הפתרון :

קבלת אפקט קירור תוך צימצום עד ביטול תופעת העיבוי הנובעת מעצם פעולת הקירור . עמדנו בפני סיכון שככל שנגביר את תפוקת מחולל הלחות כך גם מערכת הקירור תעבה ( תטפטף ) מים מהאוויר דבר שיגרור בזבוז באמצעים , בצריכת מים וחשמל. לצורך מתן תשובה לנ”ל תכננו את פעולת הקירור לעבודה בטמפרורת החומר המקרר בנקודת טל שגבוהה מנקודת הטל הנדרשת בחדר. כפועל יוצא מהצורך בעבודה עם חומר מקרר בטמפרטורה שהיא רק מאט נמוכה מטמפרטורת החדר , סיפקנו מערכת לוויסות תפוקת הקירור באופן רציף לרמת הפסדי הקור של המערכת . בנסיבות אלו לא יכולנו להרשות למערכת לעבוד בפולסים של קירור אלא בקירור רציף עם תפוקה תואמת במדויק את צרכי הקירור.

לצורך קבלת הדיוק הגבוה בכל חלל החדר הלא קטן , היה עלינו לודא קיום משטר זרימת אוויר ששוטף את כל חלל החדר ללא השארת אזורים בהם האוויר אינו מסוחרר . בחרנו בשיטה של טיפול באוויר מעל תקרת ביניים , כך שהאוויר המטופל נפלט בקצה חדר ונינק לצורך טיפול חוזר בקצה הנגדי של החדר.

התלבטנו באם להשתמש בצ’ילר לצורך קבלת הקירור בעזרת מים מתווכים תוך בקרת טמפרטורת המים המסופקים לסוללת הקירור . על בסיס ניסיון קודם ממערכות אחרות החלטנו להשתמש במערכת קירור אשר מבצעת את הקירור , בתפוקה משתנה ישירות כלפי האוויר בחדר. השיטה כפי שהוכיחה עצמה בעבר , גם במערכת הנוכחית סיפקה תוצאות מעולות תוך התמודדות עם התנאים המיוחדים שנדרשו.

נגישות לשרות : למעשה הציוד שבתוך חלל החדר ממוקם מעל התקרה הכפולה עם סידור פשוט לנגישות מידית לכל פריט ללא צורך בפתיחת ברגים ו או סגרים . פנלי גישה מחליקים בקלות אל האזור השכן תוך השארת גישה מלאה לכל חלק במערכת הפנימית.

במטרה שלא לפגוע במערכת המיזוג ומאחר ושטח הרצפה בתוך מכון התקנים יקר ללקוח הוחלטנו על הוצאת יחידת העיבוי אל מחוץ למבנה , בצמוד לקיר .

 

הפרויקט המתואר מובא כדוגמא מתוך עשרות פרויקטים אותם ביצענו בהצלחה לשביעות רצון המשתמשים.

נשמח להעביר הבהרות ולהתייחס לכל פנייה בנושא.

 

מהנדס החברה – גד פלג

דוא”ל: gad@vogel.co.il

טלפון: 03-9612370

נייד: 050-8266365

 

שתף את הפוסט: